MADE オーナーSam Gelinさんがホテルを手がけたきっかけは、「体験」に価値を置く創造的なトラベラーのための空間をつくりたいとの想い。
"Owner of MADE, Sam Gelin, was inspired by the desire to create a space for a creative traveler seeking an experience. "
MADEの空間づくりにおいて大切にしたことは何ですか
様々なテクスチャーを重ね合わせることに重きをおきました。温かみ、心地よさやこだわりを空間の中で感じてもらうためです。色の濃淡が活きた表情豊かな壁、砂岩を取り入れたバーカウンターなど、どこも思わず触れたくなる質感です。
How did you select items for MADE?
We've layered the spaces with a variety of textures. The intention was to create a space that feels warm, cozy, and well curated. From the tone on tone walls, to the sandstone on the bar, every object begs to be touched.
カフェについてはどのような考えがありましたか
自然と交流が生まれるような共有空間をつくりたいと思いました。友達の家のパーティに行った時に、キッチンのテーブル周りに人が集まって色んな繋がりが生まれるようなシーンをイメージして。イトスギ製のコーヒーテーブルは特に気に入っています。
The cafe space leaves an impression. What was your idea behind this space?
To create a communal space and encourage social interaction, similar to a "kitchen table" at a friend's party—a place where you congregate and form new relationships. The cypress wood coffee shop table is one of my favorite pieces of furniture.
KINTOの商品のどこに魅力を感じましたか
主張しすぎない上質な佇まいで、MADEがつくりだす体験と共通している。KINTOのマグは触れると心地がよくて、コーヒーを飲む時間をより豊かにしてくれます。
What appeals to you about KINTO products?
They have an understated elegance which is consistent with MADE as an experience. I enjoy having my coffee out of the coffee mugs because their comforting tactility is a welcome enhancement to my daily coffee ritual.
自分なりのコーヒーやお茶の習慣はありますか
何事も複雑にしないことが大事。コーヒーはブラックで飲みます。
Do you have a personal coffee or tea ritual?
It's important not to complicate things; I take my coffee black.
普段どんなことをして息抜きやリラックスをしていますか
一息つける時はダウンタウンにあるMulberry Iconicというお店に行くのが好き。クリエイティブな雑誌がたくさん取り揃えられています。何冊も買って帰って、インスピレーションをもらいます。
What are things you like to do to unwind and feel relaxed?
When I have down time, I like heading to a downtown shop called Mulberry Iconic which has a big inventory of creative magazines. I'll leave with a large stack and use those to draw inspiration.
金融と民間航空の業界で勤めた後、飲食の体験を通じて新たな価値をもたらすプロデュース会社を設立し、クラフトスピリッツ、ワイン、コーヒーのフェスティバル等をアメリカの主要都市で開催。MADEホテルでは「素材」や宿泊者の「体験」、文化間のコラボレーション、飲食空間への新たな捉え方を通じて、ホスピタリティの定義そのものに変革をもたらしている。
After a start in the world of finance and private aviation, Sam founded a boutique experiential company devoted to producing meaningful food and beverage experiences, including the lauded annual NYC Craft Distillers Festival, DC Wine Fest, and San Francisco Coffee Fest, amongst others. With MADE, he offers a reinvented approach towards hospitality, including a completely new approach towards materials and the guestroom experience, culturally relevant collaborations, and engaging food and beverage spaces.